top of page
  • Yazarın fotoğrafıBurak Can Öztaş

Cımbar Vadisi "Fox Way" rotası 6b / VII- / 240m

Güncelleme tarihi: 27 Oca 2021

TDF' nin tek ip boyu tırmanış eğitimi için Aladağlar' da eğitimdeydim. Dağevi ve Cımbar Vadisi arasında mekik dokurken dostum Kenan Temeltaşı' nın "hacım Fox Way' i yapalım mı" demesiyle hemen planımızı yapıp 13 Temmuz 2020 sabah 04:50 de vadiye doğru yola çıktık. Rotaya Cımbar Vadisinin çatalından ayrılan sağ kolun sol yüzeyinde hafif çarşak dik patikayı yakalayarak ulaşabiliyorsunuz. 05:30 da rotanın dibine vardık. Bir şeyler atıştırıp malzemelerimizi hazırladıktan sonra saat 06:15 gibi ilk ip boyuna ben girdim. Sağlam bir yüzeyde 30m kadar VI derece keyifli bir hatta tırmandıktan sonra Kenan'ı aldım yanıma. 2. ip boyunu Kenan devam etti 30m VII-. Bu ip boyu sonlarına doğru çatlaklı bir yapı oluşturuyor. 3. ip boyuna tekrar Kenan girdi 45m VI+ bu ip boyu yüzeyden sağa doğru kıvrılıyor rota takibi ve boltları bulmak biraz zorlaşabiliyor. 4. ip boyuna ben devam ettim 40m VI derece rahat ve rota biraz daha stabil ilerliyor. 5. ip boyu rotanın kilit ip boyu ve Kenan devam ediyor 30m VII. Burası hafif pozitif ve slab olarak başlayan bir etap. dikleşmeye başladıkça bolt araları sıklaşıyor ve kilit kısımda çatlak etabı geçiliyor. Buranın ardından 6. ip boyuna ben giriyorum. Bu kısımda hafif sağa doğru bir yan geçiş yapıp tekrar sola doğru kıvrılan oldukça keyifli ve boşluklu bir etabı geçiyorum 30m VI. Saat 09:10 da Kenan yanıma geliyor. Rotanın son kısmı olan 7. ip boyu IV derece ve oldukça pozitif bir yapıda Biraz istişare edip sonrasına devam etmiyoruz. Burada manzaranın tadını çıkartıp fotolar çekilip yine çıktığımız hattan inişe başlıyoruz. Rotanın 5. kilit ip boyu indikten sonrada bize kilit oluyor ! ipi çekiyoruz fakat gelmiyor bir türlü. Kafamızda senaryolar dönmeye başlıyor. uzun uğraşlardan sonra ip sonunda sıyrılıp geliyor ve derin bir ohh çekiyoruz. Kaldığımız yerden hızlı bir biçimde inerek 10:45 de zemine varıyoruz. Rota genel olarak homojen.

Hattı bir kaç yer dışında çok fazla karıştırma şansınız yok. Bu keyifli tırmanış için Eskişehir'den sevgili dostum Kenan'a çok teşekkür ediyorum.

Tarih: 13/07/2020

Rota: "Fox Way"

Türü: Çok ip boylu spor rota (Multi Pitch)

Zorluk Derecesi: VII- / 6b

İp Boyu: 7

Rota Uzunluğu: 240 m

İniş: Aynı rotadan iple

Toplam Süre: 4,5 Saat

Tehlikeleri: Taş düşmesi

Ekip: Burak Can Öztaş, Kenan Temeltaşı

Hava: Açık

Ekipman: Çift ip, ekspresler, karabina, perlonlar