top of page
  • Yazarın fotoğrafıBurak Can Öztaş

Cımbar Vadisi Yeni Rota "Çift Vardiya" Max 5a - 6b / V / VII- 120m

Güncelleme tarihi: 21 Kas 2022

Aladağlar Cımbar vadisinde 3 hafta sürecek tek ve çok ip boylu eğitimleri için İzmir’ den yola çıktım ve Cemre Demiröz ile 7 temmuz 2020 sabahı Mümtaz Çankaya Dağevin' de buluştuk. Cımbar vadisinin girişinden biraz ileride sağ tarafta eğitim için sporcuların çalıştığı yüzeyin devamını tırmanma fikrini ortaya attık ve bir hat belirledik. Ardından tersten başlayarak önce rotamızın çizimini yaptık. Bakalım bu çizime ne kadar sağdık kalacaktık. Bursa’dan Murat Genç’ in katılımıyla eğitim sonrası tırmanışa başladık.

1.İp boyu VII- 30m

İlk İp boyuna ben lider girdim. Oldukça sağlam bir kayada yükselip rotanın kilidi olan yüzeye geldim VII-. Burada attığım son emniyet noktasından sonra slab yüzeye vardım. Tutamak ve basamak imkanın kısıtlı ve yüzeyin biraz yosunlu olması bunun yanında malzeme atma imkanı olmaması geçişi zorlaştırıyordu. Dengeli ve yüzey tutamaklarıyla biraz yükselip hafif bir yan geçişle küçük çatlağı yakalayıp biraz rahatladım. Buraya bir yaylı takoz atıp 6m daha yükselerek küçük otlu bir sete vardım. 2 yaylı takozla emniyet noktası oluşturup Cemre ve Murat’ı yanıma aldım.

2.İp boyu VI- 20m

İkinci ip boyu ise Cemre girdi. Emniyet noktasından 2 metre sola kayarak sağlam bir çatlak hattına girip takoz ara emniyetlerle slab yüzeye vardı burada küçük tutuşlarla yüzeyde yükseldi VI- ve emniyet imkanı olmayan uzun bir etabı geçip III+ yüzeyi tırmanıp sete vardı ve kum saatinden emniyet alıp yanına tırmandık.

3.İp boyu IV- 30m

Bu hat kısa IV- geçişlerle rahat bir tırmanışa imkan veriyor ve 30m tırmanıp büyük sete vardık. Burada da kum saatinden emniyet noktası oluşturuldu.

4.İp boyu VI- 30m

Son ip boyuna Murat girdi. Hedef çatlağımsı bir yapının ortasındaki ağaca varmaktı. Etabın girişinden sağa doğru yükselip takoz emniyetlerle sola doğru yan geçişle yüzeyden yükselerek göbek yapmış bir kaya bloğunun solundaki çatlağa iki stoper daha sonra göbeğin üst tarafına çıkarak tekrar beşinci emniyet noktası için küçük çatlağa stoper yerleştirdi asıl hedef kilide yaklaşmaktık küçük tutamaklarla balkon çatlağına yaklaşarak kros hamlelerle istasyona kadar gitti. Ağaçtan istasyon alarak rota tamamlamış olduk. Burada ağaca perlon bıraktık. 3. ip boyunda kum saatinde perlon, 2. ip boyunda yine kum saatine perlon bıraktık. Buradan zemine kadar inişimizi tek seferde gerçekleştirdik.

Tarih: 07/07/2020

Rota: "Çift Vardiya"

Türü: Geleneksel (Çok ip boyu)

Zorluk Derecesi: VII-, VI-, IV-, VI.

İp Boyu: 4

Rota Uzunluğu: 120m

İlk Çıkış: Evet

İniş: Aynı rotadan iple Kum Saatleri ve Ağaç

Toplam Süre: 2,5 Saat

Tehlikeleri: Taş düşmesi

Ekip: Burak Can Öztaş, Murat Genç, Cemre Demiröz

Hava: Açık

Ekipman: 60m ip çift ip, tam set takozlar (Friend, Stopper) muhtelif sikkeler, ve perlonlar ve kişisel emniyet ve koruyucu ekipmanları